fredag 27 maj 2016

Regnrusk

Hej!

Hade verkligen bestämt mig för att cykla idag. Trots dåligt väder. Mest bara för att prova hur den nya regnjackan skulle fungera. Köpte en Diadora i ett Reaställ på XXL, och herregud vad skönt det är att bara kunna knata fram till ett plagg och prova det, och det dessutom finns plats kvar. Det var längesen det var så. Att alltid hoppas att man ska kunna få plats i de största som finns i butiken, klämma lite, fundera. Sen vågar man prova det. och det finns inte  på världskartan att man ska kunna få plats i det. Vilken ångest man får. Besvikelsen är total och allt vad klädshopping heter är över för en lång överskådlig framtid.

Så att kunna titta i ett reaställ på XXL och prova lite olika saker är en helt fantastisk känsla.

Jackan då? En gul, tunn. Sådär som dom ska vara. Den verkade då fungera bra. Borde haft lite mer kläder under, blev lite väl sval, men jag frös inte. Och blev inte blöt av regnet. Mina gula shorts däremot, dyngsura på 3 min, sen var benen jättekalla.
Det tog lite längre tid att blöta ner fötterna totalt. Så nu var benen kall, och fötterna is. Måste varit därför det inte fanns något jättetryck idag. Gjorde strax över 2 mil, med 20km/h i snitt, och med tanke på rutten är jag nöjd. Det kändes inte alls så fort i sadeln. Ren och skär pannbensträning. Jag skrev förr om mitt klena pannben, så  idag hade jag verkligen laddat för att ja skulle bli blöt, skulle bli kall, skulle bli sur. Men jag ville verkligen prova jackan lite lätt innan man drar i väg på långtur.

Så att...det var väl allt från Barba Gul ikväll.

"Ingen annan kan göra jobbet förutom jag" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar