lördag 14 maj 2016

Lördagsmys, eller inte?

Sitter och kollar på Eurovision och funderar lite på det här med att lyxa till maten/snacksen lite till helgen.
Jag har inget strikt kostschema, utan gör lite som jag vill. Jag räknar inte kalorier men försöker hålla koll på dem. Utifrån det brukar jag mumla för mig själv att "Man kan unna sig gott, men man har ALDRIG förtjänat det".
Och för mig betyder det att jag kan äta vad jag vill, och unna mig det med vetskapen om att det kostar, och jag måste betala. En pizza blir jäkligt dyr i det sammanhanget, lika lösgodis och allt sånt.
Jag känner mig träningsvillig just nu, träningen funkar ganska bra, men jag har inte tid att betala för allt gott man lockas äta. Bara för att inte backa i processen så att säga. Då är det bättre att ge fan i att äta dumt och ligga bra till av all träning. Kalorimässigt sett.
Jag är verkligen inget helgon vad gäller maten, men det här sättet att tänka hjälper mig hålla kursen.

Och just idag, har jag tappat 30kg sedan jag började på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar