torsdag 12 maj 2016

Debutpremiären

Hej och välkommen,

Är det här jag ska skriva vem jag är och vad jag gör eller gör man en Om-ruta till det?
Det får bli både och.
Jag är alltså Erik, född och uppvuxen i Gävle sedan tidigt 1986.
Det kommer mer om min bakgrund senare, hoppas jag.
Men tanken med bloggen är att dela med mig av min träning och viktminskning framför allt, hur jag tänker och känner inför det.
I dagsläget jagar jag en målvikt på 108kg, vilket ger mig ett bmi på under 30. Resan jag gjort, eller vad jag ska kalla det började på allvar i Nov -14 på 147kg.
Vi kan väl börja med det?

Idag har jag cyklat till och från jobbet, 11,4km dit och 29,x hem.
Hade en varm och skön men ack så tung motvind första 10km på hemvägen. Jag ser mig fortfarande som ny på det här med cykel så motvind och diverse väderstök har jag noll tolerans för. Dvs jag blir jättesur när det tar emot. Hursom, räknade kalhyggen och längtade till Hästbokrysset där jag hoppades på medvind och det måste jag fått för ett snitt på 27km/h över ca 3 mil hade jag aldrig fixat i den motvinden som var. Det fick bli dagens träning helt enkelt.

På återseende /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar