torsdag 30 juni 2016

Spångest, vilsna vilddjur och ett back-pb.



Man har bytt åkvarv på milspåret i Hemlingby, så jag och Tobbe tänkte vi skulle prova. Kul med välbekant miljö, men ett "helt nytt spår". Det gick fort på slutet, där jag annars varit seg jämt pga dåligt uppvärmd. Det var kul. Mycket hopp-bara ställen i sista kilometern. 

The spångest is real


The sunset was unreal

Provade lite på den här spången, som fick avslutas med i alla fall mitt högsta drop ner från något hittils. Ca 30-40 cm, grovt uppskattat!

Det fick blir lite backe också. 3 varv upp för Hemlingbybacken var ungefär vad benen hade idag. Blir cykelvila på fredag! 






Bouloungern, på väg till badet. 


Jo, det sam en bäver i Gavleån

Efter det här skiljdes vi åt och jag rullade bort mot Åkermanskulle, det fanns kanske lite ben kvar. Mötte Nino Bendrik i botten på backen, jag tänkte stanna, men det hade inte han tid med, så jag fick fortsätta på något knäpp för tung växel, vilket gjorde att jag fick stå och bryta lite onödigt mycket. Det spann lite, men bara till att dämparen sätter sig, sen blir det rejält grepp. Häftig känsla är det. Det blev en personbästa tid med en sek, trots lite halvdana förutsättningar. Kändes kul, för då går den ju att putsa lite till.

På lördag blir det repris från förra veckan, förhoppningsvis lite snabbare men absolut inget krav.
Söndagen blir det bulljakt med landsvägsgänget. Vi var 16st i onsdags, skitkul! 20 aug hoppas vi vara 100.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar