tisdag 7 juni 2016

Kort update

Håller på att lära mig det här med datan nu, köpte mig ett tangetbord till surfplattan och trodde jag skulle klara mig med det. Men att överföra bilder till en Galaxy Tab från en äppeltelefon är fan ingen kakbit visar det sig.  Dropbox funkar ju sisådär, vill kunna mass-tanka bilderna till Tab:ens minne, men den funktionen hittar jag inte.
Jävla plock. Varför kan det inte bara funka direkt? Som med en ringnyckel. Inget strul, det bara funkar.

Hursom. Cyklat i helgen. Egen svinmysig runda på I14 i lördags efter Cissis sockerbombsuppladdning. Tror hon ska få bli team-kock sen. Det var en namngivningscermoni, och en jävla massa fika alltså.
I alla fall, bra tryck i skogen sen, har bilder ni ska få så fort farbror får ordning på tekniken.

I söndags var det ett längre pass med GCA-folk. Många VR-cyklister som skulle rulla av från Siljan Runt. 10mil är alltså ett avrullningspass från en tävling på 16 mil.
Jäkligt fin tur. Min första riktigt klungkörning. Ska skriva ett längre inlägg om det senare.

På söndag kväll hade jag tänkt gymma, men Mr Cykel hann avstyra det med lite mer stigåka i skidstavallen. Kan varit den bästa rundan jag haft där uppe. Inga tider, inga sträckor. Ett mål, dit ska vi. Vi stannade, körde hinder en gång till. Filmade i surhål, fotade från berghällar. Vågade åka fel, vågade leta oss tillbaka. Allt bara funkade och det var verkligen skitkul med rejält knölig stigkörning blandat med lera och fint flow. Så söndagen blev totalt 7 timmar i sadeln. Kan inte klaga på det direkt.

Måndag, åkte Camber-bae till Högbo och kollade på Högbobiken. Många bekanta som åkte. Det var jäkligt skoj att titta och hejja på alla vi kände. Passade på att ta lite kort där med som ev kommer upp här sen. Kan inte rikigt låta Lisas helt störda prestation gå därifrån o-omnämnd känner jag. När damklassen gick ut på banans andra varv, för att skrapa ihop 25km till så ligger hon på andraplats med några minuters marginal till ledande dam, och vid målgång 25km senare har hon kört ikapp det, och gått ifrån med nästan lika mycket. Utan att ha sett vad som hänt kan man bara konstatera att det var en rejäl bedrift!

Så, en snabbis. Ska iväg till gymet nu och klurar på bilderna till sen. Men är det nån som har några ideer så hojta!

/E

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa dina rapporter! P.S. Köp en riktig dator. Finns billiga och bra nuförtin.

    SvaraRadera
  2. Glad att du tycker det! :)

    SvaraRadera