fredag 9 september 2016

Veckans träning

Vad har hänt i veckan då? 



Spelade innebandy i måndags, och joggade dit. ca 2,5km. Nedförslut dit, uppåt hem. Det gick oväntat bra att springa den sträckan. Har aldrig någonsin varit ett löparämne så att jogga eller springa som träning har aldrig varit ett alternativ. Men att det här gick bra kändes jättekul. Och det var kul att göra det med. Så det blir ska jag göra fler gånger. 

Tisdagen var kettlebellpass på Fyshuset med Niklas Nygren. Var nå helt otroligt jobbigt men det är jäkligt roligt att se när man orkar och gör förbättringar. Core-klustret går bättre och bättre och jag blir starkare i egentligen alla övningar. Har klivit upp en vikt på enhand-svingen till exempel. Det är även Niklas som ska få hjälpa mig med träningsupplägget senare. Mitt mål ligger under arbetsnamnet "Seriöst snabb" just nu. 

Onsdag är gruppträning med GCA och landsvägscykel. Bra pass. Blev 7 mil med inslag av belgiskt och partempo. Körde 7km med Emma. Det är kul att se hur gräsligt stark hon verkar vara. Därför skulle det vara ännu roligare om hon fick till nån sorts tävlings-satsning till nästa år. Bara för att se hur hon står sig. Jag vet inte alls hur snabb en snabb tjej är, men hon gör jäkligt bra ifrån sig på våra pass, och då finns det en hel del snabba grabbar med. För min egen del gick partempot bra, gjorde mitt bästa och blev trött. Ville försöka att också träna på det här med växlingar för det gick verkligen åt helvete senast. Men det gick bra nu. 



Torsdag blev jag sen till GCAs MTB träning så jag körde själv istället. Gästrikecup-slingan. Första gången jag körde den ensam, Tekniken över brötiga stenar blir bättre och det gick att köra snabbare än tidigare i och med det. Så det var roligt. Relativt torrt ute med och höst-däcken skötte sin fint trots att dom höll på att döda mig på vägen ut till Skidstavallen. Jösses vad tungrullad dom är! 
Efter det varvet tänkte jag att det fanns nog ett PB på Sätravarvet kvar i benen, så jag rullade dit. Bombade iväg allt vad tygen höll för och allt kändes bra. Jobbiga partierna blev jobbigare senare än vanligt osv. Måste faktiskt erkänna att slingan är rätt skoj även efter att man dränkt den i grus. Den är snabbare nu. 

Fredag, ingen träning. Smörgåstårta. 

Lördag, inget! 

 

Söndag. Velothon. Är nöjd om jag kommer i mål, och är jag trött så jag kräks och ramlar ihop efter en 40km/h+ spurt är jag mer än nöjd. Har inga tidsmål eller nånting sånt men är anmäld i startgrupp 34, 
Sist är ju också en placering kan jag ju tycka, svensk som man är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar