onsdag 26 oktober 2016

Rekordspinning

Tjipp!

Lyckades hinna med 2 timmars träning idag, 30 minuter överkropp på gymmet.
Hantelcurls. sittande rodd, dips, triceps pushdowns och en bröstövning i maskin. Ganska bra fokus och kontakt trots stressen, för efter den halvtimmen var det dags för 90 min spinning, och det är den som rubriken avser. Jag har aldrig kört ett så långt spinningpass någon gång. Visste inte vad jag hade att vänta mig, men jag tänkte att dom där extra 30 minutrarna på spinningcykeln kan ju bara inte vara skillnad på liv och död, väl?
Det gick bra! Loggen finns på Strava här bredvid. Första gången någonsin jag blev blöt i skorna av att cykla när det inte regnar.

Annars är jag rädd att morgondagen blir lite trist vad gäller pangben, det blir nog mera aj-ben. Träningsvärken från gårdagens medeltunga benpass har inte blommat ut än, och det lär ju bli konsekvenser av dagens eskapader med, så morgondagen blir ju spännande. Sen är det dags på fredag igen. Benpass, medeltung. Kommer nog film på instagram från det.

Har mer eller mindre bestämt mig nu också, för sommarens mål. Jag ska fan fixa Cykelvasan på under 3 timmar. Det kommer blir ett herrejösses jävla hästjobb att kapa 40 minuter, men fyfan vad roligt jag ska ha när jag tränar för det. Det lär bli tungt nå fruktansvärt, men att kapa 10 minuter, ner till 3:30, vad är det att sikta på, och vilken tramsträning sen. Näe, högt mål. hård träning. Okej, säg att jag inte klarar det, att det blir bara 3:15, då är inte det heller en skit-tid.
Inte med "mina förutsättningar" som det så fint hette i somras. Det kommer bli en hel del seedningslopp och landsväg fram till dess med.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar