måndag 24 oktober 2016

Långt länge och långsamt!

Långt länge och långsamt! 

Träffade min PT i onsdags. Vi gick igenom mina mål med vinterträningen och mina möjligheter att nå dem. Så nu har jag ett nytt schema att följa, men fortfarande ligger den mesta planeringen hos mig. Bara det blir en utmaning, att lyckas planera. Det är verkligen en brist jag har. Har all tid i världen, så problemet är bara att bestämma, vilka dagar ska jag göra vad? 

Cykel + väder = cykelväder

Helgcyklingen gick rätt bra, utifrån nya upplägget. Tanken är nu att distanspassen ska bli långsammare, maxpuls 140. Lika långt, eller länge, men långsammare.
Så nu är det slut med landsvägspassen med GCA för i år. Visst, man behöver inte hänga med i alla ryck, men är det gruppkörning så ska vi väl köra i grupp? Inte fri fart i 9 mil. Då kan jag ju lika gärna köra ensam. Lördagen blev bara 3 mil, men långsamt. Hade behövt köra längre, men var ut och testade hur det skulle kännas, och hade planerat hinna gymma också. Det var skönt ändå. Bara lulla på, prova nån stig, vända och åka tillbaka. Prova nån annan. Se sig omkring lite. På något vis så slutar alla dom där rundorna hos mammas kaffebryggare, men det gör inget.
Söndagen blev några varv i Hemlingbybacken och intervaller. En timmes cykling och en mil sträcka, men 7 pulshöjare och massa flås. Så det är jag nöjd med.

Tycker mig ana en CX-bana här... 


Känslan för höstens träning är riktigt bra just nu. Det kommer bli kul. Hittar jag bara lite rutin i styrketräningen kommer det där bli skitkul. Har ett 3 veckorsprogram som jag ska rulla på, så första veckan blir väl mest att hitta vilka vikter som är lätta/medel/tunga etc. Men allt det innebär gym och styrketräning och det är kul, så det kommer gå bra.

Nu börjar min tvätt-tid/vilodag...

/E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar