fredag 25 november 2016

Hjulhaveriet, uppföljning utvärdering och slutord.

Hej!

Okej, Stefan på PP hittade alltså en axel åt mig. Hur underbart som helst. Åkte dit med mitt hjul, och Sprintsuperstar Emil Linde skulle skruva ihop det. Skulle få återkomma dagen efter och hämta. När jag inte hört något frammåt 15-tiden blev jag nervös.
Skrev jag fel telefonnummer? Har han messat fel nummer?
Ringde dem ändå.

"Näe, axeln passade inte!"

Helvetes!
Stefan resten till utomlands för nå jollcykling typ samma dag, så honom får vi inte tag i. Behövde pris på nytt orginalhjul, dirr! Nu när axeln inte passade.

Jahopp, fick slokörat vända hemåt. Nu blir det till att köpa nytt då, ändå.
Medan jag sitter och beklagar mig lite på sociala medier får jag en länk, med annons på ett par Mavic Crossroc. Det ser ut att kunna funka med min vikt, och resten av specen är helt okej. Jag är jättedålig internetcyklist, så jag kan egentligen inget om något annat än det jag behövt köpa, eller ja... laga.
Har i ärlighetens namn inga större förhoppningar på dom hjulen, jag räknar med att dom blir krokiga under sommmaren, men jag håller tummarna.




Hursom! Mailar lite med killen och bestämmer mig för att köpa, han får sin swish, och hinner både ordna emballage och skicka dem redan förmiddagen efter. Det är alltså Torsdag då.
Kanonfint tänker jag, har jag en helt sinnesjuk röta hinner jag få dem på fredag. Idag alltså.
Dagen går, och klockan blir 16, när det plingar i mailkorgen. Cykelspecilisten... Vad f*n vill dom då?

"Hej Erik, Din axel har kommit nu!"

Dom har alltså mailat Specialized, fått tag i axelhelvetet, och tagit hem den åt mig. Utan att jag egentligen bett om det. Men det sket jag i då. För jag hade ärende söderut idag ändå, och är man i Vallentuna är man ju så gott som i Hammarby Sjöstad redan. Så 10:15 hämtade jag upp axeln i morse, för att sedan sitta i möte i Vallentuna resten av dagen, och slutligen hämta upp mina Mavichjul på posten hemma kvart-i-stängning.



Bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar