söndag 20 november 2016

Det börjar ramla på plats

Godkväll på er.

Sitter i köket med en kaffe och känner att träningen börjar klicka just nu. Planeringen funkar, maten börjar funka. Vikterna kommer och det finns ork intervallköret.
Går in på tunga veckan varv 2 i morn. Dvs det blir tunga vikter på benpassen.
Intervallpassen är samma, även överkroppspasset. Fast det kan bli lite varierade övningar istället.

Idag var det distans med GCA-grabbarna. Och damn vad tungt det var. Lånade Johans Camber Carbång i och med att min är söndermekad för tillfället. Hade hade riktigt fina dubbdäck på och det kändes. Det och veckans fysträning kanske, men jösses vad mosiga ben jag hade. Jag och Johan valde att ge oss efter nån mil, vi fixade det helt enkelt inte utan avvek och körde lite grusvägar i vårat tempo istället. Lagom isigt, och lagom blött, men framför allt lugnt och behagligt. Måste erkänna att jag är livrädd för is-cyklingen men idag gick allt bra.

Nyss droppat snabbingarna, dags för mer energi! 
 Vi skulle åkt mot Sandviken, men vi vek av i Solbacka efter Forsbackavägen och tog gruset över mot Mackmyra. Sen vidare mot Västbyggeby och därefter gamla Valbovägen bort till vattentornet i Hagaström där vi vek upp i skogen på gruset mot Sätras vattentorn. Passade på att tramsa på lite stigar där uppe i skogen och det var välbehövligt. Lagom fart, lagom puls och helt okej terräng. En jäkligt bra dag. Trist väder såklart, men ni vet, cykel+väder=cykelväder.

Mycket tacksam över att fått lånat cykel idag.

Tror inte det är så mycket mer att säga om dagens pass, mer än att det syns på pulskurvan var vi släppte klungan. Min PT Niklas säger MAX 140 på distanserna, gärna 130 och inte mindre än 120. 
Well...

Ska göra ett eget inlägg om mitt cykelhaveri, dels för att kunna få hjälp, ev. Och dels som avskräckande exempel. För gudars skymning vad korkad man är ibland. Stay tuned...

/E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar