söndag 6 november 2016

Den mållösa cyklingen.

Mållöst? 
Hej. 

Det blir sällan mellan inläggen nu känner jag. 
Var ut en hel del förra helgen, både racer och mtb. Racerpasset i lördags var helt bedrövligt. Min tanke var att hålla ner puls, inte gå över 140. Vilket kan innebära att jag får ligga ensam en hel del. Det i sig är väl fine, men utan frukost i magen gick det verkligen helt otroligt dåligt. Jag är annars jättenoga att äta innan jag ska ut, så att köra 6 mil på 2 bananer var något kroppen starkt motsatte sig. 
Men jag kom runt, och fick fika hos Juhani sen. Team Magnus hade lite sub-9 planering inför VR så jag fick tjuvlyssna. Jag själv har ingen startplats än, och är helt ärligt inte ett dugg intresserad. Minns inte när det hände, men allt vad gäller Vättern har runnit av mig. Ingen lust! 


Mtb´n i söndags var helt perfekt istället. Samma deal med pulsen där, men nu hade jag kraft istället. Kommer förespråka den här planlösa cyklingen mer nästa år. Inga fartmål, inga distansmål. På sin höjd ett mål man ska till, men det får ta den tid det tar. Vi cyklar för cyklingens skull och för att det är underbart. Det gjorde vi i söndags. Vi hade ett mål, fika på Böna Café. Hade inte bråttom och hade knappt en rutt. Det behövs verkligen sånna rundor också. Ni får lite bilder från söndagen, så får dom tala för sig själva.







Annars då? 
Tränat "skapligt" i veckan och blev sjuk som tack för det. Mamma säger att jag skulle vila i helgen så på tisdag är jag frisk igen. Det måste bli så. Blev stressad inför CV häromdagen. Kände mig i superdålig form och så slog det mig att det är ju snart dags för Cykelvasan. Nu är det kanske inte riktigt jättenära, men det går ju fort. Har också spenderat helgen med att gräma mig lite över all cykling jag inte hunnit med i sommar, istället för att glädjas åt alla timmar jag trots allt suttit på sadeln. 

Har skaffat mig vinterskor att cykla i också, så dom ska ni får veta mera om också när jag testat lite. Diadora Polaris 1. 

Så, det var väl det för nu. Kanske skulle prova skriva lite oftare och kortare istället. Annars kan ni kika in min Instagram, där försöker jag lägga ut något cykel eller träningsrelaterat varje dag. 

/E 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar