söndag 31 juli 2016

Stravafail och regelverk

Det är ju lustigt det där hur mycket vikt man lägger vid loggandet av träningspassen.
Efter dagens 109km slutade Garmin Connect och Strava att lira med varandra så jag blev sittande med att uppdatera den ena och synka den andra med klockan en gång till. Kände verkligen hur mojon svalnade och ville inte alls veta av det där passet nästan. Ni som följer på instagram såg min post där. Det löste sig efter nån timme, så då blev jag snäll igen.
Men att nån jävla app får ta så mycket plats, det kan inte vara bra. Att logga är väl fint, om man använder det rätt. Men gör jag det, kan man undra? Vill ju ändå tro det. Att veta var segmenten är har gjort mina spontana backspurter effektivare i alla fall.
Så jo, att logga och titta på loggen är bra. Men att sura ihop för att det någon gång inte lirar, det är inte bra. *

Merparten av de som var med i Brattfors

Gjorde ett backpass på mtb igår med 11 andra från stan. Vi sågs nästan ända borta i Ockelbo där i alla fall min runda började. Förvånansvärt många hade cyklat dom 37kilometrarna från stan för att sedan börja klättra på stigarna runt vindkraftsverken i Brattfors. Vi var duktiga. Det var jättefina stigar och toppenväder. En kanondag kan man säga! Det ska vi absolut göra om. Nästa gång ska jag också cykla dit. Ville spara mig lite transportsträcka och bara få backträningen som ett sista grispass innan CV. Hade inte pannben nog för att ta ut mig helt. Det blir svårt när man inte vet hur det ser ut uppåt. Man vill ju inte bränna sig efter 1 5:e del av backen, är trots allt roligare att komma upp. 23km blev det totalt har jag för mig.

Förra drivlinan höll 120 mil. Hjälper det här bättre?
Skulle ha bytt stora klingan på mtbn igår, till en 36a som jag lånat. Jag hade ställt in mig på att göra det, och sen sticka ut och testa lite. Ett par mil grusväg för att se om jag ev blev snabbare. Tyvärr passade inte klingan på min spindel, alls. Så det blev till att montera tillbaka och byta om för att cykla med gamla klingan. Har precis köpt på mig lite grejor från Squirtlube som jag ville testa rejält med så att det regnade var bara bra. Fokuserade mycket på regel nummer 9 medan jag var ute. Det regnade inte så farligt heller. Har kört värre rundor, så det är inte synd om mig. Men nog känner man sig lite tuffare när man biter ihop och gnuggar på i skitvädret va? Jag gör det. Och det kan nästan vara så att jag ger mig ut bara för att få känna så, trots att jag kunnat träna annat inne, eller till och med vilat med gott samvete.*


Blev som sagt 109km med GCA´s fikasquad idag. Från Hagaström till Bovik, Årsunda, Gavelhyttan, Lemstanäs, Kungsgården, Trebo för fika och sedan Bovik, Valbo och hem igen. Det är en fin tur. Lite trafik och bra vägar. Inte så mycket att titta på bitvis, men det som å andra sidan är att titta på att fint titta. Ängar och åkrar och kurvor och nån ko här och där. Skogen kan ju ha sin charm med, men det är sällan.
Jag vill tycka att jag hade bra ben, och det var en bra runda, men det blev ändå mer avbrott än många andra gånger med 2 punkteringar. Jag vet egentligen inte hur det brukar vara, men de gånger jag varit med är väldigt förskonade från punkor så 2st var "många".*

Veckan som kommer är halvvägs planerad redan så det är bra.
Stravarally på I14 i morn. Ska vara med och fylla ut startfältet och förhoppningsvis vara i vägen för nån snabbing. Det blir roligt ändå. Jag kommer bli svettig så det får väl räcka.
På Tisdag är det grusvägsrace Magnus. Han utlovade lite stig också. Hursom blir det kul. Det blir fina vägar.
Onsdag är det GCA-körning igen med racern. 7-9 mil i diverse tempo.
Sen resten av veckan är fri. Förmodligen 2 långpannor i helgen.

#HTFU
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar