torsdag 7 juli 2016

Planerad vila / Uppladdning

Har nån typ av vilodag idag, Det händer sällan numer, men träningen har funkat så bra att det inte riktigt går att låta bli. Idag hade jag tänkt ta en promenad när cyklingen uteblev, eller gymmat. Men jag tror jag skippar det helt. Hade så sjukt fina ben igår på Onsdagsrundan med Gävle Cykelamatörer så om jag vilar idag, är dom lika fin i morn? Isf blir det vila på Lördag, och sen en sjuhelvetes urladdning på Mörksuggan i Rättvik. Jag måste sova lite bättre innan också, och äta lite smartare.

Apråpå mat, så fortsätter jag tappa vikt. Hade min första notering under 110kg i morse. En sån där svag notering, som försvinner under dagens intag, men ändå.

Onsdagsrundan igår gick svinbra i alla fall. Stack ut hakan och tog en lång förning efter Hedesundavägen. Stravasegmentet är 5,7km långt och när jag tittade efteråt var vi typ 4st som gjort PB där, varav en QOM. Så jag var fantastiskt nöjd när jag somnade igår. Nästan rusig!

Ska försöka återkomma med några rader i morn med efter eftermiddagsrullet. Kanske provar byta sadel?

Because, bike!

/E

2 kommentarer:

  1. Vi längtar efter Mörksuggan-rapporten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nånting om det ikväll! Tummis!

      Radera