tisdag 9 augusti 2016

Prolaktinomet

Senast jag skrev något om det så hade jag inte fått provsvaren, men det har jag nu. Fick dom för någon vecka sedan i och för sig men jag har glömt av att skriva om det.
Alla värden ser bättre ut, prolaktninet är på 700 nånstans. Så det är ju en hel del skillnad från ursprungliga 121 000, och nu är knölen bara 14x14x25mm. Jag har bilder från en tidigare MR om jag ska visa någon gång. Men till dess får ni en bild från internet som visar på ett ungefär var det sitter.


Nästan där pilen pekar. Ganska mitt i huvudet.
Funderade mycket innan jag började medicinera på hur och om jag skulle bli annorlunda, en annan jag. Jag tror det börjar bli så nu, eller har börjat. Jag är inte som jag varit. På ett sätt reagerar jag mer på känsla. Som jag känner där och då, men jag får hejda mig sååå många gånger. Det skulle liksom inte fungera att agera ut allt som dyker upp. Det slår mig ibland; "Det här kan jag ju inte säga, jag är ju en idiot!"
Det är jobbigt, att bli så arg på nära och kära. Dom har ju egentligen inte gjort något.
Så, var fanns allt det här för 2 år sedan?  Har ingen aning, men ibland vore det skönt att få komma tillbaka dit. Lyckligt ovetande och det där. Minns att Adde kunde retas ibland förr och verkligen säga att han hoppades jag skulle bli arg på riktigt nån gång. Idag har jag varit arg på honom 3 gånger, och det var innan vi ens pratat med varandra. Fast jag vet inte om det räknas heller för han vet precis vad han ska säga för att det ska explodera. Eller det är bara han som gör det i alla fall för Matilda vet nog också hur man gör.
-
Nu är det bara cykelvasan kvar av min cykelsommar, allt efter den är försäsongsträning inför nästa år. Efter den kan jag släppa cykelpresterande träning och börja om lite med viktminskning och muskelbygge etc. Man vill ju inte bara vara rask i sadeln, utan också shredded as fuck. Med Sagan-lår.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar